DYREKTOR MIEJSKIEGO PRZEDSZKOLA „SŁONECZNA ÓSEMKA” W EŁKU
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO
PRACY GŁÓWNY KSIĘGOWY
W MIEJSKIM PRZEDSZKOLU „SŁONECZNA ÓSEMKA” W EŁKU
Do naboru może przystąpić osoba, która spełnia następujące wymagania:
I. Wymagania niezbędne :
- posiada obywatelstwo polskie,
- ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo
ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- cieszy się nieposzlakowaną opinią,
- posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego,
- spełnia jeden z poniższych warunków:
- ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne
wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie
lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią
praktykę w księgowości,
- ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,
- jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów
II. Wymagania dodatkowe:
- Dobra znajomość podstawowych aktów prawnych związanych z
funkcjonowaniem jednostki sektora finansów publicznych – jednostki
oświatowej:
- ustawy o finansach publicznych,
- ustawy o rachunkowości,
- ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych,
- ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych,
- Karta Nauczyciela,
- ustawy o pracownikach samorządowych,
- Kodeks Pracy,
- ustawy o podatku od towarów i usług,
- rozporządzenia w sprawie klasyfikacji budżetowej,
- rozporządzenia w sprawie sprawozdawczości budżetowej,
- rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów w sprawie rachunkowości
oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu
terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów
budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek
budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej,
- ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych,
- rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z
dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych (…)
- ustawy Prawo oświatowe,
- ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- ustawy o przeciwdziałaniu prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu,
- Znajomość zagadnień płacowych i ubezpieczeniowych w jednostkach budżetowych.
- Znajomość obsługi systemu bankowości elektronicznej.
- Znajomość obsługi programów : księgowość budżetowa , środki
trwałe, rejestr VAT program ePłatnik i aplikacji SIO , PFRON, Vulcan
kadry i płace, PUMA.
- Znajomość zasad sporządzania sprawozdań budżetowych i finansowych.
- Biegła obsługa komputera w zakresie programów Microsoft Office.
- Znajomość obsługi portal ZUS.
- Znajomość obsługi e PUAP – Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej, elektroniczne wysłanie sprawozdań.
- Samodzielność i umiejętność pracy w zespole.
- Terminowość, rzetelność i odpowiedzialność.
- Zdyscyplinowanie w wykonywanych zadaniach.
- Komunikatywność, wysoka kultura osobista.
- Preferowane doświadczenie na stanowisku głównego księgowego w placówkach oświatowych.
III. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Prowadzenie całości spraw związanych z rachunkowością jednostki budżetowej.
- Wykonywanie dyspozycji środków pieniężnych.
- Kontrola zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym.
- Kontrola kompetentności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
- Opracowanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących
prowadzenia rachunkowości, zakładowego planu kont, polityki
rachunkowości, obiegu i kontroli dokumentów finansowych.
- Tworzenie projektu budżetu dla palcówki ( plan wydatków i dochodów).
- Kompletowanie dokumentów finansowych- księgowych.
- Dokonywanie przelewów drogą elektroniczną.
- Prowadzenie ewidencji finansowo- księgowej ( dekretowanie i wprowadzanie do systemu).
- Sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych.
- Prowadzenie spraw dotyczących rozliczeń z urzędem skarbowym, zakładem ubezpieczeń społecznych.
- Prowadzenie spraw dotyczących rozliczeń PFRON.
- Prowadzenie ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych placówki.
- Prowadzenie i rozliczanie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
- Przygotowanie danych do sprawozdań GUS w zakresie ruchu środków trwałych.
- Kontrolowanie stawek żywnościowych w placówce.
- Przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych i tajemnic ustawowo chronionych.
- Przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych.
- Opracowanie harmonogramu inwentaryzacji mienia przedszkola z
uwzględnieniem obowiązującej częstotliwości i terminów inwentaryzacji
poszczególnych składników aktywów i pasywów.
- Wykonywanie innych czynności wynikających z zajmowanego stanowiska.
IV. Informacja o warunkach pracy na stanowisku
Praca o charakterze biurowym wymagająca kontaktu z interesantami
(osobiście, telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej) oraz z
różnego rodzaju instytucjami. Praca w budynku głównym Miejskiego
Przedszkola „Słoneczna Ósemka” w Ełku, ul. Dobrzańskiego 3, 19-300 Ełk.
Praca przy komputerze od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00-15:00
Praca w pełnym wymiarze czasu pracy.
Wynagrodzenie ustalone na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z
dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników
samorządowych (Dz. U. 2021 r. poz. 1960) i Regulaminu Wynagradzania.
V. Wymagane dokumenty
- List motywacyjny – podpisany przez kandydata,
- Kwestionariusz dla osobowy ubiegającej się o zatrudnienie - podpisany przez kandydata,
- Życiorys zawodowy (CV) – podpisany przez kandydata,
- Kserokopia dokumentów poświadczających wykształcenie (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
- Dokument potwierdzających staż pracy w księgowości,
- Kserokopie dokumentów o ukończonych kursach podnoszących kwalifikacje ( poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
- Podpisane oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
- Podpisane oświadczenia o nie byciu prawomocnie skazanym za
przestępstwa przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu,
przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu
terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo
karne skarbowe,
- Podpisane oświadczenie o nie byciu prawomocnie skazanych wyrokiem
sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub
umyślne przestępstwo skarbowe,
- Podpisane oświadczenie o braku orzeczonej kary za naruszenie
dyscypliny finansów publicznych oraz zakazu pełnienia funkcji związanych
z dysponowaniem środkami publicznymi,
- Oświadczenie o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie danych
osobowych do celów rekrutacji w ramach naboru na wolne stanowisko.
- Oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowania w/w stanowiska,
VI. Postępowanie składać się będzie z dwóch etapów:
I etap - weryfikacja dokumentów
II etap – rozmowa kwalifikacyjna
VII. O terminie i miejscu przeprowadzenia II etapu naboru
kandydaci, którzy spełnili wymogi formalne, zostaną powiadomieni
indywidualnie.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć osobiście w siedzibie
Miejskiego Przedszkola „Słoneczna Ósemka” w Ełku, ul. Dobrzańskiego 3,
19-300 Ełk.
Dokumenty aplikacyjne należy złożyć w zamkniętej kopercie z
dopiskiem „Nabór na stanowisko głównego księgowego w Miejskim
Przedszkolu „Słoneczna Ósemka” w terminie do godziny 14:30 dnia 28 sierpnia 2023 r.